5.3 C
Szklarska Poręba
czwartek, 28 marca, 2024

Urocza koncepcja

Od kilku miesięcy urzędnicy pracują nad nową organizacją ruchu przy ulicy Uroczej. Jak to ma wyglądać w praktyce?

Według informacji uzyskanych z UM początek ulicy Uroczej od końcówki Kilińskiego ma być jednokierunkowy, dwupasmowy. Lewy pas będzie ogólnodostępny, prawy tzw. buspas ma być zarezerwowany dla busów dowożących turystów oraz dla taksówek. Przy skrzyżowaniu z ulicą Okrzei krótki odcinek ulicy Uroczej będzie dwukierunkowy tak by umożliwić skręt w kierunku centrum. Główny ruch będzie jednak poprowadzony ulicą Turystyczną, a następnie ulicą Stromą przy blokach ”wojskowych” czyli tak jak obecnie przebiega ‘główna droga’. ”Stary’,’ najbardziej stromy odcinek ulicy Turystycznej będzie wyłączony z ruchu z możliwością dojazdu tylko dla mieszkańców położonych przy nich posesji.

Nowa organizacja ruchu stwarza wiele zagrożeń i wg. mnie powinny zostać zorganizowane konsultacje społeczne tak aby każdy zainteresowany mógł wnieść swoje uwagi. Szkoda, że przy tak ważnej zmianie nikt w Urzędzie Miasta nie pomyślał o mieszkańcach których te zmiany dotkną. Na sesji 26 września br. poproszono wiceburmistrza aby nową koncepcję ruchu zaprezentował oficjalnie w dniu 30 września br. na Komisji Rozwoju Gospodarczego.

Chciałbym więc zaprosić zainteresowanych mieszkańców w dniu 30 września br. o godzinie 15.00 na posiedzenie ww. komisji w sali nr 2 Urzędu Miejskiego w Szklarskiej Porębie.

 

    Marcin Michałków radny

- Reklama -

12 KOMENTARZE

  1. A co to zmieni skoro korki szczególnie zimą zaczynają się już na 1 Maja( a często gęsto na Jeleniogórskiej), czyli busy i taksówki też będą musiały tam swoje odstać, a za chwilę otwarcie Platinum, czyli kolejne 100 do 200 a może i więcej samochodów na tym odcinku. Zimą będzie “masakra” w ruchu samochodowym na wyciąg. Ja na miejscu turystów zrezygnował bym z takiego “wypoczynku”

  2. Nie wiele to zmieni, bo busy i taksówki ugrzęzną w korku na 1 Maja i Kilińskiego, dojdą dodatkowe auta po otwarciu Platinum, co najmniej 200 aut, nie zrobiony odcinek drogi między Stromą a Turystyczną, zakorkowana zostanie ulica Chopina, tam dwa auta mają problem z przejechaniem obok siebie latem a co dopiero będzie zimą, to będzie masakra zarówno dla turystów jak i mieszkańców

  3. Pomysł do dyskusji. Moje uwagi: 1. BUS-pas na samej Uroczej nic nie zmieni. Samochody stoją już w korku od skrzyżowania 1-go Maja i Jedności Narodowej, a Kilińskiego jest zapchana na maksa. 2. Na Uroczej samochody będą dodatkowo blokowane przez parkujące samochody. Pamiętajmy, że ten parking jest przykrótkawy i auta wystają z parkingu. Jak znajdzie się kapeluch, który będzie wyjeżdzał 10 minut z parkingu, to zblokuje również i Uroczą. 3. Jak na Uroczej po prawej stronie będą parkowały auta, to BUS-pas stanie się parkingiem. Straż Miejska nic nie zrobi, bo będzie zimno i Oni nie wyjdą ze swojej cieplutkiej skorupy. 3. Zjazd ulicą Turystyczną i dalej Chopina, Mickiewicza jest pomyłką dla AUTOBUSÓW !!!! Chyba, że autobusy będą zjeżdżać w dół koło Netto. Ale tam jest stromo. Tylko czekać, jak wielki autobus zmiecie turystów z ulicy. 4. Pod górę Turystyczną zawsze idzie szarańcza z nartami, które wypożyczyli niżej. Zwiększona ilość pojazdów jadących Turystyczną w dół zwiększy niebezpieczeństwo potrącenia pieszych. 5. Na Chopina i na skrzyżowaniu z Mickiewicza jest tak wąsko zimą, że dwa auta mijają się na lusterka. Będą tam blokady drogi przez przetarte auta. 6. Nic nie da ten pomysł, bo skrzyżowanie Mickiewicza z Jedności skutecznie zblokuje wszystkie auta zjeżdżające Stromą, Chopina, Mickiewicza, a korek zacznie się na Turystycznej. Będzie jak dawniej, tylko z dodatkowo zakorkowanym nowym miejscem.

  4. Mało to zmieni ponieważ samochody, taksówki, busy i autokary ugrzęzną na ul. 1 Maja i Kilińskiego. Na Kilińskiego dojdą dodatkowe samochody z Platinum, przed Platinum zrobiono dodatkowe miejsca parkingowe przy drodze, ze zjazdami z prawoskrętu, czyli żeby tam zaparkować samochody te będą musiały zawracać w okolicach Cytrynu, zanim wjadą na jedno kierunkową Uroczą. Lub burmistrz jednak wyda zgodę na lewoskręt, wtedy na Kilińskiego będą blokować ruch.
    Zjazd Turystyczną to będzie masakra, tam w okresie ferii robi się deptak, ludzie z nartami schodzą, wchodzą, trzeba czekać samochodem, aż łaskawie zejdą na nieodśnieżony chodnik.
    Dalej zjazd Stromą i znowu korek na wąskim mostku, Chopina, Mickiewicza.
    A jak, któryś samochód przejedzie swój zjazd na jedno kierunkowej, lub nie znajdzie miejsca na parkingu pod wyciągiem i będzie musiał jechać dalej bo z tyłu klaksony go poganiają. Wtedy zrobi rundkę od nowa przez Mickiewicza, Jedności, 1 Maja itd. kolejne podejście.
    Tu nie chodzi o dodatkowy pas dla busów, tylko o dodatkowe parkingi pod wyciągiem!
    Podczas wyborów Gospodarni chwalili się, że są zapewnione pieniądze na parking pod wyciągiem i lada dzień rusza budowa. Co się stało z tymi pieniędzmi i budową parkingu? Czy to było tylko wyborcze kłamstewko?

  5. Jakoś nie kojarzę w obietnicach “Gospodarnych” słów o pieniądzach na przebudowę parkingu pod wyciągiem, ale mogę nie pamiętać. Jednak jak mi się wydaje to nie Gospodarni “rządzą” dziś w mieście. Ich inicjatywy są raczej blokowane przez większość w Radzie więc trudno mówić o wyborczych kłamstewkach.

  6. To chyba nie był Pan na spotkaniu przed wyborczym w Sasance. Tam burmistrz chwalił się, że już ruszają z budową parkingu na wyciągu.

  7. Jak widać po komentarzach mieszkańców którzy znają specyfikę ruchu w okresie zimowym rozwiązanie zamiast poprawić komunikację zdecydowanie ją pogorszy i wniesie dodatkowe niebezpieczeństwa. Pytanie co przyświecało autorom(-wi) tego rozwiązania? Dlaczego cała koncepcja była trzymana w tajemnicy przed mieszkańcami, dlaczego nie zdecydowano się na konsultacje społeczne i w efekcie nie można już wnosić zmian do przyjętego rozwiązania ?
    Część odpowiedzi daje ten protokół Komisji Rewizyjnej : http://www.szklarskaporeba.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=16351&bar_id=11588 Co ciekawe jak zwracał już uwagę Radny Kadencji 2014-2018 Pan Kamil Kasperowicz decyzje odnośnie zjazdów na ulicy Kilińskiego Burmistrz podjął wbrew NEGATYWNEJ opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego. Tutaj rodzi się pytanie: o czyje interesy dba Pan Burmistrz?

  8. Dzień dobry Ten pomysł uniemożliwi dojaz autokarów przywożących dzieci z okoli Szklarskiej Poręby chodzi tylko o podwiezienie dzieci autokar nie parkuje dłuższy czas Jaki pomysł ma burmistrz na ten problem Działalność szkółek daje dochód cały sezon nie tylko w czasie ferii

  9. No super decyzja rodem z czasów komuny. Jest to próba zamiany dobrego na lepsze. Proszę sobie wyobrazić chaos na Turystycznej podczas obfitych opadów . Autobusy dowożące szkółki narciarskie nie powodują zatorów ponieważ rozładowują się i odjeżdżają. Natomiast busy będą krążyć w cały dzień. Brawo Panie Burmistrzu. Rodzice z Karkonoszy.

  10. Witam wszystkich, nie rozumiem jaka będzie możliwość dojazdu naszych dzieci do SkiAreny, które rok rocznie dojeżdżają autobusami pod wyciąg? Nadmieniam ze niektóre z nich maja po 5-6 lat i obładowane sprzętem narciarskim będą musiały się przesiadać i czekać na następny bus. Będzie to dodatkowe utrudnienie, które zwiększy czas dojazdu naszych Maluchów i niesamowicie je pogorszy. Ile busów przewiduje zatem UM? Czy będą stały i czekały w kolejce na następnych gości chcących dojechać do areny Szrenica? Nie wyobrażam sobie aby był to jeden lub dwa pojazdy. Wtedy zapewne kolejka z miejsca odjazdu skibusów nie będzie miała końca. Bardzo smutna wiadomość dla naszych dzieci, które do tej pory w komfortowych warunkach dojeżdżały z Jeleniej Góry i innych przyległych miejscowości pod sam wyciąg. Proszę o rozważenie takiej decyzji i jej zmianę.

  11. Dzień dobry Mam pytanie do pomysłodawcy jak ma wyglądać przepakowywanie dzieci ze szkółek narciarskich w busy To są dzieci z najbliższych okolic jeżdżące cały sezon często z rodzicami Stanowią znaczna grupę użytkowników wyciągów schronisk i barów Oprócz znacznego utrudnienia dla dzieci jest to także ekonomicznie nie uzasadnione

Skomentuj Andrzej Anuluj odpowiedź

Napisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię

Ostatnie publikacje