10.3 C
Szklarska Poręba
czwartek, 21 października, 2021

Ulice do naprawy – propozycja radnego Przemysława Wiatera

Zadzwonił do Redakcji radny Przemysław Wiater z następującą propozycją.

Prosty pomysł. Stan nawierzchni ulic miasta już budzi duże zastrzeżenia, choć zima się jeszcze nie skończyła. Będą powstawały nowe dziury czy jak kto woli „trwałe ubytki masy bitumicznej”. Wyprzedzając pory roku może Szanowni Czytelnicy będą zgłaszali propozycje, które ulice Szklarskiej Poręby, ich zdaniem, będą wymagały szybkiej naprawy po zimie? Mieszkańcy najlepiej wiedzą gdzie i ile dziur muszą omijać po drodze do domu. Stworzona baza danych może okazać się pomocna służbom miejskim.

Pomysł pozytywny i pozytywistyczny. Ostatnio nawierzchnia wielu dróg poprawiła się, ale zima jest bezlitosna. Rzeczywiście warto pozbierać informacje o ich, pozimowym stanie. Uwaga, uwaga – ogłaszamy niniejszym!

Prosimy i wpisywanie w komentarzach pod spodem nazw ulic, może z dookreśleniem ich odcinków, które Państwa zdaniem, będą pilnie wymagały naprawy. Redakcja będzie, na bieżąco uzupełniała poniższą tabelkę.
Ewentualne zdjęcia prosimy na maila glossp.redakcja@gmail.com

Data Ulica Uwagi
06.02 Dolna
06.02 11 Listopada
06.02 Franciszkańska Od numeru 9 do samej góry jest dziurawa
06.02 1-go Maja Od skweru Trójki do Blue Mountain Resort – sito
06.02 Wojska Polskiego
06.02 Wolności
07.02 Osiedle Podgórze Od skrzyżowania do Zdrojowej Invest
07.02 Waryńskiego Załatanie dziur na ul. Waryńskiego od apartamentowców Dream Apart w dół do ul. Piastowskiej
07.02 Piastowska Załatanie 2 wyjątkowo dokuczliwych dziur przy wiadukcie na ul. Piastowskiej oraz podniesienie studzienek na Piastowskiej od nr 2 do krzyżówki z Waryńskiego/Kolejową
07.02 Kolejowa Położenie jombów do SM “Wojtek” i do nr 9 przy ul. Kolejowej
07.02 Szpitalna Do poprawy
07.02 Hutnicza Od ul. Zdrojowej do samej góry
08.02 Dworcowa Okolice budynku dworca PKP, wszak to wizytówka naszego miasta.
09.02 Batalionów Chłopskich Cała na odcinku 350 m.
09.02 Urocza Od wyciągu do Kilińskiego
11.02 Bronka Czecha i Okrzei
13.02 Objazdowa W roku ubiegłym mieszkańcy własnym sumptem i staraniem łatali dziury .
15.02 Górna Do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej, dziura na dziurze.
15.02 Mickiewicza Na wysokości ośrodka “Siła” oraz powyżej kościoła – KOSTKA BRUKOWA – po obu stronach
15.02 Gimnazjalna
18.02 Chopina, Odrodzenia, Wysoka Odrodzenia (od ul. Mickiewicza do “Milutkiej”)
Wysoka (od “Milutkiej” w kierunku Górniczej Strzechy)
20.02 Kilińskiego Okolice “Biedronki”
28.02 Górna

 

 

 

 

Łukasz Barszczyk (28.02) zniszczona droga dojazdowa od pensjonatu Jantar do ulicy Górnej 8A.

 

 

 

 

 

Poprzedni artykułBudżet Obywatelski cd.
Następny artykułSłowa a intencje
- Reklama -

26 KOMENTARZE

  1. Napewno ulica FRANCISZKAŃSKA od numeru 9 do samej góry jest dziurawa jak ser szwajcarski 1-go Maja od skweru trójki do Blue Mountain Resort tez sito

  2. to ja ze “swojej parafii” poproszę o załatanie dziur na ul. Waryńskiego od apartamentowców Dream Apart w dół do ul. Piastowskiej i załatanie 2 wyjątkowo dokuczliwych dziur przy wiadukcie na ul. Piastowskiej oraz podniesienie studzienek na Piastowskiej od nr 2 do krzyżówki z Waryńskiego/Kolejową,a także położenie jombów do SM “Wojtek” i do nr 9 przy ul. Kolejowej

  3. Zgłoszeń może być znacznie więcej, lecz przetargi na prace naprawcze wypadałoby ogłaszać już dziś, a nie czekać do wiosny. Formułę przetargów można tak skonstruować, aby realnie prace remontowe zostały zakończone w maju, a nie we wrześniu, jak bywało ostatnio. A wracając do tematu tłoku na miejskich ulicach można zadać pytanie : w jakim stopniu-procencie budowa wirtualnej obwodnicy udrożni wewnętrzne ciągi komunikacyjne ? Wewnątrz naszego miejskiego gniazdka powstały skupiska liczące więcej niż kilkaset pojazdów, które się muszą przemieszczać.
    Dlaczego i kto pozwolił planistom na opracowywanie planów zagospodarowania przestrzennego w tak nierozsądny sposób? Kto miał obowiązek te pomysły analizować i przewidywać skutki takich planistycznych zapisów ? W efekcie braku strategicznego myślenia jesteśmy zakorkowani, a będzie jeszcze trudniej, ponieważ kolejne kopce termitowe powstają. Kto uchwalał plany zagospodarowania przestrzennego i godził się na budowę ślicznych apartamentowców.? I mleko się rozlało i będzie rozlewać. Kto ma realny pomysł na sanację ?

    • W BIPie pojawiła się informacja (datowana na 25.01.) nt. remontów cząstkowych w mieście: szklarskaporeba.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=15719&bar_id=11145
      Niestety, jak to z zapytaniami ofertowymi bywa jedynym kryterium jest zaproponowana cena (w przeciwieństwie do zamówień publicznych, gdzie cena nie może być jedynym kryterium, ale kto miał do czynienia z UZP ten wie jak jest).
      Termin składania ofert minął 31.01. Póki co, brak informacji o rozstrzygnięciu.

      • W zamówieniach publicznych też obowiązuje tylko cena. Pozostałe kryteria narzucone ustawą, to zwykła fikcja. Jeżeli ktoś wpisuje jako kryterium termin gwarancji, to się ośmiesza. Gwarancje zawsze są wirtualne, a wykonawca może się zwinąć. Tak samo ze skracaniem terminów realizacji itp. bzdury. Cena zawsze obowiązuje i nikt tego nie zmieni. Ma być tanio, bo kto później będzie miał pracę, jak to wszystko będzie dobrze działać?

  4. Ulica Batalionów Chłopskich praktycznie cała na odcinku 350m. Ulica posiada tak duże dziury że można uszkodzić zawieszenie lub felgę.Niektore mają głębokość 20 cm. Przed wyborami łatano dziury w mieście a o tej ulicy oczywiście zapomniano. Jest tam stromy podjazd który jest jak ser szwajcarski przy opadach trzeba się rozpędzić aby go pokonać. I ruletka – urwę koło czy amortyzator !?

  5. Bronka czecha i Okrzei. Koniecznie także plac przed dworcem PKP Szklarska Górna i ul. Dworcowa; wszak to wizytówka naszego miasta…

    • No tam masakra jest , ale też 1go Maja od Kasprowicza w stronę Mountain Resort, proponuję zmianę nazwy ulicy na chwalebne Mountain, generalnie 1go Maja to niezły slalom…może masa do dupy ?

  6. Chopina, Odrodzenia (od ul. Mickiewicza do “Milutkiej”) i Wysoka (od “Milutkiej” w kierunku Górniczej Strzechy).

  7. Zaczęło się łatanie naszych zaniedbanych dróg. Niestety, firma która naprawia drogi nie wszędzie stosuje znaki ostrzegawcze i ograniczające prędkość a w niektórych miejscach znaków nie ma w ogóle !
    I tak można było się zdziwić w piątek 22.02.2019 po zmroku, gdzie zostały powycinane prostokąty z ostrymi krawędziami głębokie nawet do kilkunastu cm.
    W kwestii łatania tych dróg chciał bym się dowiedzieć (jeśli ktoś z radnych posiada wiedzę) od czego zależy wycinanie i wypełnianie tych ubytków w jezdni ?
    I tak na przykładzie ulicy Osiedle Podgórze zostały wycięte i załatane tylko niektóre dziury a większość pominięto jak by drogowcy oślepli i ich nie widzieli !? Dokładnie vis a vis nowo powstającego molocha Forest Ski Hotel & Resort jest coś co nie przypomina już drogi a poligon i auta jadą tylko jednym pasem i często stwarza to zagrożenie w ruchu. Droga jest zabłocona przez maszyny budowlane i “Gruszki”
    Mało tego, dzień w dzień jest tam rozładunek towaru na ww budowę. Z tego co mi wiadomo jest to działanie nielegalne bo droga publiczna nie jest placem budowy. Może Straż Miejska znalazła by chwile aby podjechać i pogadać z kierownikiem budowy???
    Wracając do dziur nie chodzi o to że się czepiam i wymagam jakości jak na S3 ale pozostawianie takiego bajzlu po którym jeździmy, prowadzi do niszczenia zawieszenia w naszych pojazdach i stwarza duże zagrożenie w ruchu.
    Dodam jeszcze że ulica ta jest mocno uczęszczana przez ciężkie samochody wojskowe z dawnego WDW.

  8. Niestety z moich wczorajszych obserwacji brak znaków informacyjnych o prowadzonych robotach drogowych na ul. kard. Wyszyńskiego, Szpitalnej, Waryńskiego/Kopernika

  9. Z różnych stron dochodzą mnie pytania o logikę kolejności napraw pozimowych dziur ; dlaczego nie zaczęto robót od najważniejszych, najbardziej uczęszczanych ulic? Druga seria uwag mieszkańców dotyczy sposobu wykonania: dlaczego nie zalewa się smołą styku starego asfaltu z nowo położoną nawierzchnią? Przecież kolejnej zimy wejdzie tam woda, która zamarznie i rozsadzi od dołu całą robotę … Nie znam się na tym, nie jestem drogowcem, choć rozsądek podpowiada i mam nadzieję, że prace odbierane są przez osobę kompetentną, która doskonale się na tym zna i nie przepuści partaniny, którą trzeba będzie poprawiać.

Skomentuj artykuł

Napisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię

Ostatnie publikacje