Kandydat na burmistrza, Grzegorz Sokoliński wypalił z grubego kalibru. Z filmu wynika, że Szklarska Poręba straciła 6 (sześć) milionów złotych. W filmie nie pada nazwisko winowajcy, więc musimy się wytężyć – któż to rządził w mieście w latach 2014-2018? Żarty na bok – czy to prawda, czy kampanijna ściema?!
Komentarze z FB – warte uwiecznienia.
Materiały do poczytania/posłuchania wskazujący, że to nie jest ściema wyborcza. Coś niepojętego! Proszę sobie poklikać.
Materiały medialne Radia Wrocław i PKP
Wniosek na koleje złożyła tylko Jelenia Góra i zgarnęła całą pulę, ponad 12 milionów złotych. Zobaczcie https://zitaj.jeleniagora.pl/images/Lista-projekt%C3%B3w-ktore-spe%C5%82ni%C5%82y-kryteria-wyboru-projekt%C3%B3w-i-uzyska%C5%82y-wymagan%C4%85-liczb%C4%99-punkt%C3%B3w-Nab%C3%B3r-nr-247-ZIT-AJ-pozakonkurs.pdf
Kubuś napisał wcześniej to co ja chciałem opublikować jako odpowiedź do pytania: czy to prawda, czy kampanijna ściema?! Naprawdę wystarczyło złożyć wniosek. Zresztą można spytać się rządzących ile z złożonych przez Szklarską Porębę 31 propozycji projektów do ZIT AJ w okresie programowania 2014 – 2020 zostało zakwalifikowanych do realizacji (najważniejsze pytanie brzmi, czy zostały złożone projekty?). Jak Szklarska Poręba skorzystała z największej w historii ilości pieniędzy unijnych? Mam wrażenie, że temat jest dziwacznie pomijany.
Beneficjentem były PLP PLK nie miasto Jelenia Góra. Inwestycja nie obejmowała remontu dworców tylko infrastruktury torowej i przytorowej. A więc wymiana szyn, podkładów w obrębie stacji i dworców, budowa lub przebudowa peronów oraz wiat peronowych. Żaden z budynków nie został objęty tym programem. Ani Jelenia Góra , ani dworzec Zachodni ani stacje w Cieplicach czy Sobieszowie. Wszystko dlatego, że pozostają pod zarządem innej spółki czyli PKP Nieruchomości która beneficjentem projektu nie było. To jest robienie ludziom wody z mózgów.
Panie kolejarzu mydlisz pan ludziom oczy. Sądzisz pan, że kolejarze złożyli wniosek na ponad 12 mln zł wbrew woli władz Jeleniej Góry? Czy Jelenia Góra o to zabiegała? Pan burmistrz “nic nie mogę” Graf , nie zabiegał więc NIC nie dostał.
PLK wystąpiła o pieniądze w imieniu Jeleniej Góry, tylko dlatego, że Jelenia Góra nie jest właścicielem torów. Ale pieniądze w tym programie były przeznaczone dla Jeleniej Góry i innych miast z aglomeracji jeleniogórskiej. Szklarska Poręba starając się o dotację złożyłaby ją w we własnym imieniu, bo jest właścicielem tych dworców. Nie jest prawdą, że za te pieniądze można było robić tylko tory. Można było robić wszystko co jest związane z transportem kolejowym. Bzdury piszesz kolejarzu.
Powoli cała kolejarska rodzina zajmie się tematem 😉 – kolejarz, konduktor, konduktorka, jeszcze brakuje maszynisty i nastawniczego, dróżnika! Kierownik pociągu zostanie wybrany 21.10.2180 r.