0.5 C
Szklarska Poręba
czwartek, 5 grudnia, 2024

Perony na Średniej i Dolnej do remontu

“PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót na stacji Szklarska Poręba Średnia, Jelenia Góra – Granica Państwa (Jakuszyce) nr 311.  Jak podał rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec szykowana inwestycja jest odpowiedzią na potrzebę zwiększenia dostępność kolei dla mieszkańców i turystów coraz liczniej korzystających z pociągów. Na przystanku Szklarska Poręba Średnia podróżni skorzystają z nowego prawie dwukrotnie wyższego peronu. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Inwestycja poprawi dostępność i komfort podróży koleją. Jest to szczególnie ważne w atrakcyjnym turystycznie regionie, gdzie w sezonie letnim i zimowym, coraz więcej turystów jedzie w Karkonosze i Góry Izerskie. Siemieniec dodał, że w Szklarskiej Porębie Średniej będą nowe wiaty i ławki. Lepszą obsługę zapewni czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne z rozkładem jazdy. Jaśniejsze oświetlenie umożliwi bezpieczne podróżowanie także po zmroku. Z peronów dogodniej skorzystają podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się, bowiem przewidziano pochylnie. Z myślą o potrzebach osób niedowidzących i niewidomych zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające. Dla cyklistów przewidziano stojaki rowerowe, dzięki czemu wygodnie będzie można łączyć podróż dwoma ekologicznymi środkami transportu.”

Przebudowie zostanie poddany peron także w Szklarskiej Porębie Dolnej. “W ocenie PKP PLK realizacja inwestycji zwiększy dostępność mieszkańców do kolei, m.in. pozwoli na wygodne codzienne podróże pociągami do pracy czy szkoły oraz wyjazdy okazjonalne.”

Na remont budynków stacji przyjdzie nam jeszcze poczekać, czego stacja na Dolnej raczej się nie doczeka…

Budynek stacji na Średniej (zdj. MP 13.07.2020)

Wydaje się, że jest to odpowiedni moment na ruch gminy, która w pobliżu obu stacji mogłaby zorganizować parkingi (na Średniej już jest, ale można by go zmodernizować). Kwestią do wyjaśnienia pozostają sprawy własności gruntów, umów, ale te można próbować załatwić, aby móc gminne pieniądze zainwestować przy stacjach. Wtedy już tylko krok od stworzenia pierwocin systemu park & ride, który opiera się na transporcie publicznym. Kolej jeździ, więc wykorzystajmy ją, zanim dołączą do systemu miejskie busy…

źródło: >>>inforail.pl z dn. 12.07.2020r.

 

 

 

2020 Redakcja

 

- Reklama -

1 KOMENTARZ

  1. Stacje kolejowe na Średniej i Dolnej raczej nie są chlubą miasta, więc każda inwestycja zmieni choćby odrobinę obraz tych miejsc. Jeśli chodzi o komunikację w mieście, to wystarczy wdrożyć do realizacji jeden z 7 filarów zamieszczonych w programie wyborczym obecnego Burmistrza.
    “Szklarska Poręba musi mieć elastyczną komunikację z regionem. Wszystko powinno być domknięte zrównoważonym transportem miejskim… Zasada 7 na 7 – komunikacja miejska działająca 7 dni w tygodniu, obejmująca wszystkie części miasta. Siatka połączeń aktualizowana w ramach szerokich i systematycznych konsultacji z mieszkańcami. W sezonie zimowym w porozumieniu z bazą noclegową wprowadzenie ski busów, kursujących po całej Szklarskiej Porębie… Integracja z sąsiednimi gminami – wprowadzenie komunikacji z sąsiednimi gminami (szczególnie ze Świeradowem – Zdrój)… Szklarski Rower Miejski – to alternatywny środek transportu ze stacjami łączącymi różne punkty miasta.”
    Co z tych “zamierzeń” zrealizowano? Świadomość potrzeb komunikacyjnych jest znana, jak widać, tylko gdzieś zapodziała się chęć i determinacja do realizacji obietnic wyborczych. Jednak to nie przeszkadzało w udzieleniu przez Radnych absolutorium Panu Burmistrzowi? Może by tak przyjąć zasadę rozliczeń urzędującego Burmistrza z realizacji jego programu wyborczego?

Skomentuj artykuł

Napisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię

Ostatnie publikacje