2 C
Szklarska Poręba
sobota, 7 grudnia, 2024

Mikrospotkanie w Jakuszycach

Komitet Grzegorza Sokolińskiego urządził pierwsze spotkanie wyborcze w Jakuszycach. Zważając na jakuszycki elektorat w ilości 8 osób, obecność jednego mieszkańca to 1/8 populacji! Oszałamiający sukces frekwencyjny! Reszta obecnych to dwie kandydatki na radne i dwóch mieszkańców miasta.
Rozmawiano o inwestycji w nowy ośrodek sportowy, o single-trackach, o braku toalet dla, coraz liczniejszych użytkowników Gór Izerskich. Szklarska Poręba jest ewenementem, zdaniem Grzegorza Sokolińskiego, w kwestii utrzymywania oznakowań wytyczonych tras rowerowych. Nie ma drugiej miejscowości w Polsce, tak solidnie podchodzącej do rzeczy. Co roku trzeba odświeżać od 5% do 8% znaków. Gminy przeważnie wykręcają się, ponieważ trasy przebiegają przez wiele obszarów. Brak koordynacji i funduszy, a ktoś to musi robić. U nas konserwacją tras zajmuje się Stowarzyszenie Cyklistów, którego G. Sokoliński był pierwszym prezesem. Poruszano, jak zwykle przy okazji dyskusji wyborczej, sprawę dużej obwodnicy i ruchu kolejowego. Zdaniem kandydata, konieczność wyprowadzenia tranzytu poza miasto nie ulega wątpliwości, co nie znaczy, że kolej lokalna straci na znaczeniu. Okazuje się, że coraz więcej ludzi jeździ pociągami. Jakuszyce są najwyżej położoną stacją kolejową w Polsce. Dworzec, Szklarska Poręba Górna, odprawia najwięcej pociągów za granicę spośród wszystkich dworców w Polsce. Codziennie kursuje do Harrachova dziewięć par pociągów. To są, takie małe, lokalne rekordy. Być może udałoby się porozumieć z Czechami i przedłużyć do Szklarskiej Poręby pociąg z Pragi dojeżdżający 2x dziennie do Harrachova? Tymczasem, zdaniem kandydata Grzegorza Sokolińskiego, w latach 2014-2018 daliśmy plamę.

Jakuszyce stacja kolejowa

Szklarska Poreba Średnia stacja kolejowa

Szklarska Poreba Dolna stacja kolejowa

Jakuszyce stacja kolejowa

Szklarska Poreba Średnia stacja kolejowa

Szklarska Poreba Dolna stacja kolejowa

Obecny burmistrz, Mirosław Graf, nie złożył wniosku o dofinansowanie remontu dworców kolejowych. Pieniądze leżały przygotowane. Była to kwota około 15 Mln PLN. Pochodziły z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Beneficjentów było tylko dwóch – Jelenia Góra i Szklarska Poręba. Pozostałe miejscowości regionu, Karpacz, Kowary czy Świeradów nie występowały o dofinansowanie ze względu na fatalny stan całej, swojej infrastruktry kolejowej. U nas pociągi odżyły, nadchodził czas żeby budynki dworców zaczęły jakoś wyglądać. Wystarczyło wysłać wniosek. Tymczasem Szklarska Poręba nie ruszyła palcem. Całą kwotę wykorzystała Jelenia Góra. Kandydat G. Sokoliński zaznaczał, że w działaniach, na wysokich szczeblach w interesie miasta, szczęście i okoliczności sprzyjają aktywnym. Wokół spraw trzeba bez przerwy krążyć, wydeptywać ścieżki, jeździć, spotykać się bez końca. Aktywność nie pozwala na inercję decyzyjną samorządowca.

- Reklama -

2 KOMENTARZE

  1. Co za bzdury. Dworzec będzie remontowany tylko z innego programu i innego źródła. PKP SA ujęły dworzec w Szklarskiej Porębie Górnej w Programie Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. W ramach Programu planowane jest zmodernizowanie wybranych dworców kolejowych położonych min. w województwach dolnośląskim i opolskim. PKP SA kompletują dokumentację projektową dla obiektów dworcowych Boguszów Gorce Zach., Bolesławiec, Imbramowice, Kąty Wrocławskie, Malczyce, Smolec, Szklarska Poręba, Wałbrzych Główny. Start prac zapowiadany jest na 2019 r. Mimo że inwestorem remontu będzie właściciel obiektu czyli PKP SA i priorytetem pozostanie utrzymanie funkcji obiektu jako miejsca obsługi pasażerów, to inwestycja będzie prowadzona we współpracy z samorządem Szklarskiej Poręby.

  2. Mieszkańcy Szklarskiej Poręby bardzo potrzebują rozwoju Jakuszyc. To sprawa priorytetowa 😉 A sprawy miasta niech sobie czekają na rozwój za 3-4 następne kadencje.

Skomentuj artykuł

Napisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię

Ostatnie publikacje