9.3 C
Szklarska Poręba
poniedziałek, 20 września, 2021

Dołącz do akcji promocyjnej

To największa akcja reklamy zewnętrznej w historii regionu: KARKONOSZE – tak blisko, tak bezpiecznie.

Szklarska Poręba, jak i cały cały region Karkonoszy, w sferze ekonomicznej w znacznym stopniu zależne są od ruchu turystycznego. Obecnie większość przedsiębiorców w naszym mieście policzyła już straty spowodowane pandemią koronawirusa i przystąpiła do działań mających na celu obicie się od dna i przygotowanie swoich firm na “nowe otwarcie”. Badania analizujące tendencje kierunków i form wypoczynku wakacyjnego Polaków wskazują, że zdecydowana większość rodaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Rozpoczyna się zatem “walka” o krajowego turystę, który będzie w sezonie letnim kluczowym klientem dla nas wszystkich.

Lokalna Organizacja Turystyczna w Szklarskiej Porębie działa również w tym kierunku. Jest ona pomysłodawcą i organizatorem największej outdoorowej akcji promocyjnej w historii regionu Karkonoszy. Dzięki kontaktom zarządu LOT, lider polskiego rynku reklamy zewnętrznej udostępni ponad 100 billboardów w dużych miastach Polski dla promocji Karkonoszy. Jednocześnie ruszy strona internetowa promująca akcję “Karkonosze – tak blisko, tak bezpiecznie”, która będzie opisywała atrakcje naszego regionu, a także promowała obiekty noclegowe – pensjonaty, hotele, restauracje, biura turystyczne, sklepy, szeroko pojęte atrakcje regionu, które zdecydują się wziąć udział w akcji. Dzięki niezwykle szczodrej propozycji partnera akcji koszty, jakie poniosą uczestnicy projektu, będą tylko kosztami technicznymi (wydruk i wyklejenie reklam). Szacunkowo wyniosą one od 80 do 100 tys. zł. Dla orientacji podam, że komercyjny miesięczny koszt takiej promocji to kwota pomiędzy 500 – 600 tys. zł. Tak więc jest to dla wszystkich nas niezwykła szansa na zaistnienie w świadomości wielu potencjalnych turystów.

Ktoś spyta: po co? Przecież wszyscy wiedzą gdzie leżą Karkonosze, turyści sami nas znajdą i do nas przyjadą.

W ramach małego testu sprawdziliśmy kilka haseł na profilach FB. I tu niespodzianka :

Najpopularniejsze profile w regionie :

Lp Nazwa profilu Ilość polubień
1 Hotel Gołębiewski 58 000
2 Karkonoski Park Narodowy 50 000
3 Karkonosze.pl 43 000

Dla wyobrażenia sobie gdzie jesteśmy, sprawdziliśmy konkurentów z Podhala. Profile FB poświęcone Tatrom:

Lp Nazwa profilu Ilość polubień
1 Portal Tatrzański 327 000
2 NaTatry 130 000
3 Tatromaniacy 122 000

Ktoś powie: Tatry to historia polskiego ruchu turystycznego i świadomość regionu istniejąca co najmniej od końca XIX wieku… Nie ma co się porównywać do tak rozpoznawalnego regionu, który budował swoją pozycję przez prawie 150 lat.

No to proszę: Bieszczady. Dzikie połoniny odkryte dla ruchu turystycznego w latach 60-tych:

Lp Nazwa profilu Ilość polubień
Bieszczady.pl 151 000
2 Nasze Bieszczady 144 000
3 Bieszczady 89 000

Jak Państwo widzicie, mamy tu, w Karkonoszach, jeszcze wiele do zrobienia…

Dlatego wszystkich zachęcam do wzięcia udziału w tej akcji. Będzie to test na naszą lokalną solidarność i wspólne działanie dla dobra nas wszystkich. Wszak 90 % dochodów naszego miasta to dochody z turystyki. Zapraszam wszystkie firmy, organizacje, stowarzyszenia… Już dziś mamy ponad 40 zgłoszeń do tego projektu, w tym również od samorządu Szklarskiej Poręby, Karpacza, Kowar i Jeleniej Góry. Wstępne zainteresowanie nim wyraził też powiat jeleniogórski. Im będzie nas więcej, tym większe szanse na rozszerzenie kampanii i dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych turystów.

>>>zgłoszenie dla prowadzących działalność w turystyce

>>>zgłoszenie dla prowadzących działalność w innej dziedzinie

Wypełnione i zeskanowane zgłoszenie proszę przesyłać na adres: lot@szklarskaporeba.org

Pozdrawiam,

 

 

 

 

Piotr Kozioł

 

Poprzedni artykułParkingi okiem bywalca
Następny artykułSzklarska milczy
- Reklama -

Skomentuj artykuł

Napisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię

Ostatnie publikacje