-2.2 C
Szklarska Poręba
czwartek, 9 grudnia, 2021

A jednak da się!

Wczoraj (22.07.2019) na komisji gospodarczej pojawił się Pan burmistrz Mirosław Graf i Pan burmistrz Zbigniew Misiuk. Odbyliśmy bardzo konstruktywną rozmowę o koncepcjach rozwiązań, które można by nazwać „nano – obwodnicą miejską”, a bardziej formalnie – lokalną korektą ruchu drogowego w centrum miasta.

Omawialiśmy pomysł zmiany organizacji ruchu w obszarze ul. Jedności Narodowej i ul. 1-go Maja. Pomysł, z którym „nosił się” Pan burmistrz ponad 2 lata – a tu proszę: „radni przesiąknięci politycznym knuciem” poparli tę koncepcję. Sam byłem pierwszy, by dać szansę temu rozwiązaniu.

Atmosfera spotkania była tak gorąca, że trudno było doczekać się swojej kolejności, aby zabrać głos w dyskusji. Szczególnie trudne zadanie miał przewodniczący komisji Radny Janusz Lichocki, który “kierował ruchem”.

Czy podejmowanie dialogu z całą radą miasta stanie się codzienną normą w pracy naszych włodarzy? Nie wiem. Wiem tylko, że czas „tła”, którym jest rada miasta dla działań burmistrza się skończył.

 

    Radny Piotr Kozioł

 

 

***

 

O co chodzi w kwestii „mikro – obwodnicy miejskiej”?

 

 

Celem jest udrożnienie ul. Jedności Narodowej. Zdaniem pomysłodawców można to częściowo osiągnąć przez:

a/ zablokowanie wjazdu z Jedności Narodowej w ul. 1 Maja w lewo,

b/ ograniczenie wjazdu z Jedności Narodowej w ul. 1 Maja w prawo.
Wjazd ma być możliwy tylko dla właścicieli nieruchomości, na krótkim odcinku ul. 1 Maja do skrzyżowania z wyjazdem z placu autobusowego.

Planowana realizacja – przed sezonem zimowym.

To jest na razie pomysł, a nie decyzja. Wymaga analiz i uzgodnień z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

 

Juliusz Olszewski

Poprzedni artykułWspółpraca z burmistrzem odc. 2
Następny artykułSzaleństwo!
- Reklama -

8 KOMENTARZE

  1. A kiedy rozpocznie się dyskusja o rozwiązaniach komunikacyjnych makro – mała oraz duża obwodnica? Ja wiem, że wszystko rozbija się o hasło “nie ma na to pieniędzy”. Ale, jeśli teraz nie ma na to pieniędzy, to nie znaczy, że za 20 lat ich nie będzie.. Trzeba patrzeć perspektywicznie na rozwiązania komunikacyjne, a nie tylko tu i teraz. Na dzień dzisiejszy musimy zabezpieczyć tereny pod obwodnice miasta, aby w przyszłości nasze dzieci mogły je zrealizować. To jest właśnie zrównoważony rozwój. Pozdrawiam

  2. Rozwiązaniem problemów komunikacyjnych będzie postawienie jednego znaku zakazu wjazdu z ul. Jedności Narodowej na ul. 1 Maja. Na to chyba znajdą się pieniądze? I po co nam obwodnica?

    • Szanowny Panie Literacie,
      W czasie rzeczonej komisji była też mowa o koncepcjach obwodnicy miejskiej i to zarówno od strony “Ponurej Małpy”, jak i parkingów od “Kamieńczyka”. Dokonaliśmy też krótkiej weryfikacji tego, co w tej sprawie było już robione w sferze projektowej i koncepcyjnej na przestrzeni ostatnich lat. Mam nadzieję, że jest to początek wspólnych prac UM i radnych. Myślę, że w imię dobra nas wszystkich w proces ten powinni być zaangażowani wszyscy, którzy mogą pomóc w tej sprawie .
      Pozdrawiam

      • W zasadzie powinienem z radością napisać, że w podejściu Pana Burmistrza do ewentualnej budowy obwodnicy nastąpił wielki postęp. Już o tym rozmawia i nie straszy omijaniem Szklarskiej przez turystów. A może nawet już uznał, że obwodnica jest niezbędna.
        Jednak do obecnej władzy podchodzę z dużą nieufnością, jak niewierny Tomasz. Jak zobaczę koncepcje budowy, zabiegi w GDDKiA, zbieranie funduszy własnych na ten cel, to może trochę uwierzę w intencje Panów Burmistrzów.
        A tymczasem, mogę raczyć się bajkami na dobranoc dla naiwnych z serii 7 FILARÓW.

  3. Na moje pytanie czy istnieją jakieś plany lub koncepcje miasta przedstawione dla GDDKiA, a dotyczące wariantowej wersji obwodnicy od strony Górzyńca przez Zakręt Śmierci do Jakuszyc burmistrz Mirosław Graf odpowiedział przecząco.

  4. A mnie zastanawia jeszcze jeden aspekt współpracy związany z tematem obwodnicy. Czy został poproszony o zabranie głosu p. Sokoliński i WSPÓŁPRACA ponad podziałami tych dwóch Panów? Z tego co mi wiadomo to właśnie były burmistrz w sprawie obwodnicy robił najwięcej i zamiast unikać tematu prowadził rozmowy między innymi z GDDKiA. A może to zbyt utopijna wizja…

    • Mam nadzieję doprowadzić do takiego spotkania , bo w tej sprawie animozje powinny odejść na bok ,myślę że dla wszystkich najważniejsza powinna być Szklarska.
      Ufam ,że nie jest to myślenie naiwne.

    • Żeby uczynić taki gest w stronę Pana Sokolińskiego i zaproponować mu współpracę trzeba mieć charakter. Myślenie o sobie: JESTEM WIELKI, BO WIELU MNIE WYBRAŁO, niestety nie ułatwia składania podobnych propozycji, a już byłemu burmistrzowi szczególnie. Szkoda, że górę biorą względy ambicjonalne.

Skomentuj artykuł

Napisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię

Ostatnie publikacje